1/24/2011

Opis zakładu rzemieślniczego, który odwiedziliśmy w ramach spacerów

Podczas projektu ,,Made in Warszawa" wraz z moją grupą odwiedziłam pracownie introligatorską Eleonory Majkowskiej-Trochimiuk, znajdującą się na ulicy Hożej 27.   Już od samego początku zespół pracujący przyjął nas bardzo otwarcie i serdecznie. Panowie którzy tam pracowali, podczas robienia reportażu, opowiadali z wielką pasją oraz zaangażowaniem historię zakładu. Słuchając  odniosłam wrażenie że to nie jest tylko sposób na życie ale także wielkie hobby obu panów. Mieliśmy możliwość zobaczenia na czym polega ów zawód, a nawet sami mogliśmy sprawdzić nasze powołanie na maszynie która miała ponad 100lat. Usłyszeliśmy także, że panowie mieli styczność z wieloma wielkimi dziełami np. rękopisami Fryderyka Chopina. Pracownicy pokazali nam litery oraz wzory które za pomocą wyżej wymienionej maszyny odpijają na okładkach książek. Zaskoczyła mnie ilość metalowych kwadratów z zarysem liter , zbiór ich był ogromny, od małych czcionek aż po duże zdobne litery jakie pisali średniowieczni mnisi. Bardzo się cieszę iż mogłam poznać zawód introligatora oraz zobaczyć jak się go wykonuje.

Autor: Karolina Szymczak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz